Hatékonyságnövelés az online marketing területén

Az online marketinggel foglalkozó szakemberek között komoly vita folyik az egyes eszközök hatékonyságáról. Vannak akik  a közösségi média, mások az SMS marketing vagy a “hagyományos”, újjáéledő email marketing mellett tették le a voksukat. Hogyan döntsük el, hogy kiknek van igaza? Jelen bejegyzésben nem szeretnénk a kérdésben állást foglalni, helyette egy olyan eszközt mutatunk be, amely szükségtelenné teszi a fenti vitát. Ismerjük meg a Microsoft Dynamics Marketing megoldást.

A Microsoft Dynamics Marketing az a módszer, amely a jövőben az eredményes online marketing kampányok egyik legfontosabb eleme lehet. Az eszköz 3 olyan pilléren nyugszik, amelyek egymást kiegészítve járulnak hozzá a hatékonyságnöveléshez:

  • Erőforrás menedzsment
  • Kampány menedzsment és Multi Channel Marketing
  • Elemzések

dynamics, marketing, kampány, kampánytervezés, elköteleződés

Erőforrás menedzsmentjével

A Marketing erőforrás menedzsment az egyik – talán a legfontosabb – modulja a Dynamics Marketing rendszernek. Összetevői segítségével a marketing költségvetés erőforrásait gyorsan és fejtörés nélkül tudjuk optimalizálni, azáltal, hogy a következő területeken segítséget nyújt:

  • Tervezés– a pénzügyi tervezés, és a tervek megvalósulásának folyamatos követése a marketing szakemberek előtt álló egyik legnagyobb kihívás. A Dynamics Marketing teljeskörű tervezési platformot biztosít minden marketing aktivitás, kampány és az ezekhez tartozó költségvetés számára. A kampányokat, kampány naptárakat, valamint büdzséket együttesen, grafikusan ábrázolhatjuk, tetszőleges adatmélységgel.
  • Végrehajtás– a modern kampánymenedzsment eszközökkel szemben támasztott üzleti igények közt szerepel a kampányfolyamatok részletes tervezhetősége és átláthatósága. A Dynamics Marketing grafikus felületen keresztül teszi lehetővé a különböző folyamatok és engedélyezési eljárások tervezését, végrehajtását.
  • Marketing anyagok– A Dynamics Marketing központilag tárolja az összes digitális marketing anyagot – például értékesítési brosúrákat, reklámanyagokat, email sablonokat.

dynamics, marketing, kampány, kampánytervezés, elköteleződés

Kampány menedzsment – Multi Channel Marketing

Mit nevezünk Multi Channel Marketingnek?

A többcsatornás marketing (Multi Channel Marketing) fogalma egyáltalán nem ismeretlen a marketing szakemberek közt, mégis sokan még mindig különálló csatornákban gondolkodnak. Sajnos ezen szemlélet eredménye általában  a jelentősen alacsonyabb hatékonyság.

A több csatornás marketing célja kettős:

Az egyik lehetséges cél, hogy a fogyasztó az általa éppen preferált csatornán keresztül jusson hozzá az adott termékhez, szolgáltatáshoz vagy a vásárláshoz szükséges információhoz.

A másik potenciális cél, hogy a különböző információfogyasztási szokásokkal rendelkező vásárlói csoportok is elérhetővé válnak, ha mindegyik csoportot az általa elsődlegesen használt csatornán keresztül tudjuk megszólítani.

A két cél ismeretében könnyen eljutunk a felismeréshez: a kérdés nem az, hogy melyik csatornát használjuk (email, közösségi média, stb.), hanem, hogy hogyan tudjuk ezen csatornákat hatékonyan kombinálni kommunikációnk során.

Most kanyarodjunk vissza a Dynamics Marketinghez:

A fent említett csatornákat egyetlen felületen keresztül tudjuk elérni, ezáltal gyorsabbá és egyszerűbbé téve a kampánymenedzsmentet. Ezen a felületen kezeljük a szegmentált marketing listákat, majd különböző eseményeket (Actions) rendelünk hozzájuk:

  • Email
  • Landing page
  • Feladatok
  • Scoring
  • Közösségi média
  • Események
  • stb.

dynamics, marketing, kampány, kampánytervezés, elköteleződés

Elemzések

A marketing minden területének megvannak a maga mutatószámai. Ezek a számok segítenek kiszámolni a kampányunk eléréseit, sikerességét.

Az elemzés arra szolgál, hogy értékelni tudjuk a marketing tevékenységünket és ezen eredmény alapján tudjunk üzleti döntéseket hozni.

Külön kiemelnénk, hogy a kampány eredményeihez valós időben tudunk hozzáférni, mind a Dynamics Marketing felületén keresztül, mind pedig PowerBI, illetve az Excelbe beépülő PowerQuery segítségével.

dashboard1