A hatékony lead generálás lehetőségei

A lead fogalmát rengeteg helyen lehet már hallani/olvasni napjaink szakirodalmában, ám még mindig gyakran tapasztalható félreértés a meghatározásban, így fontosnak látjuk tisztázni a kérdéskört.

Kezdjük tehát az alapoktól. A lead egy olyan személy, aki mutatott már érdeklődést egy adott cég termékei és szolgáltatásai iránt valamilyen módon, csatornán, formában. Konkrétan a lead, vagy az értékesítési lehetőség olyan személy, aki például kért már termékmintát, regisztrált egy kedvezmény elérése érdekében, feliratkozott tesztvezetésre stb. Az interakcióba lépés mértéke nagyon különböző lehet az egyes aktivitásokkal/kampányokkal gyűjtött lead-ek között, és fontos is minősíteni azokat ebből a szempontból, hogy a megfelelő módon lehessen elkezdeni a lead-eken történő értékesítést.

Mi a lead generálás?

Lead generálás alatt azt a folyamatot értjük, amikor egy vállalat úgy tudja „melegíteni” potenciális ügyfeleit, hogy azok az érdeklődés fázisán keresztül eljussanak végül a vásárlásig. Ez a folyamat kiemelkedően fontossá vált az egyre inkább digitalizálódó világban, hiszen a fogyasztók tudatosabbá válásával egyre kevésbé lehet őket tömegmarketing eszközökkel elérni és befolyásolni, a mai kor vásárlói személyre szabott ajánlatokat és a vállalattal fenntartott folyamatos kapcsolatot szeretnének. A lead generálás folyamatát egy CRM rendszer képes hatékonyan támogatni, hiszen segítségével a lead megszerzésétől kezdve az értékesítésig minden adat tárolása és menedzsmentje megoldott.

Nagyon fontos tehát, hogy a lead gyűjtés/lead generálás nem egyenlő az adatbázisgyűjtéssel/vásárlással, hiszen nem egy hideg értékesítési lehetőségről beszélünk, hanem olyan személyről, aki már valamilyen szinten vagy formában, interakcióba lépett a céggel.

Forrás: https://www.driftrock.com

Forrás: https://www.driftrock.com

Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a lead generálás folyamatát?

Sajnos nincs minden szektorra és cégre kiterjedő univerzális megoldás a hatékony lead generálásra vonatkozóan, de néhány kipróbált és bizonyított ötletet érdemes lehet megfontolni:

  1. A/B tesztelés

Az online marketing lehetőséget nyújt arra, hogy a saját megérzéseink, ötleteink helyett a tényekre támaszkodjunk – használjuk ki! Sokat megtudhatunk abból, ha rendszeresen teszteljük aktivitásainkat, és a hatékony gyakorlatokat mindig beépítjük a következő kampányokba, vagy ezek alapján módosítjuk meglévő anyagainkat. Az olyan apróságoktól kezdve, mint a tárgy, vagy a CTA üzenet módosítása, a különböző adatbázis próbákig minden hasznos lehet aktivitásaink fejlesztése érdekében. Fontos, hogy egyszerre két dolgot soha ne változtassunk a tesztek során, hiszen az eredmények visszacsatolásakor nem fogjuk tudni, mi okozta a hatékonyságjavulást/romlást.

  1. Blog

Egy célcsoportnak szóló, releváns témákat feldolgozó blog nagyon hatékony lead generáló eszköz lehet, mégis kevesebb cég használja, mint gondolnánk. Fontos, hogy nem elég felépíteni a blog olvasótáborát, utána megszokott rendszerességgel, ugyanolyan magas minőségen kell kivitelezni a tartalmat.

  1. Egyszerűség

A letisztult, mindössze néhány elemet tartalmazó felületek általában magasabb konverziót érnek el zsúfoltabb társaiknál. A rendkívül ingergazdag környezetben kevesen fordítanak rá bármennyi időt és energiát, hogy átlássanak egy bonyolultabb weboldalt, bármennyire is érdeklődnek a termék/szolgáltatás iránt. Ezért ajánlott például csak a legszükségesebb adatokat bekérni, és egyetlen CTA üzenetet és gombot használni.

  1. Videók készítése

Az emberek 65%-a vizuálisan tanul, és dolgozza fel az információkat, így érdemes fontolóra venni a termékvideók/ügyféltámogató videók készítését. Ez olyan kontent megoldás, ami kiemelhet a versenytársak közül, és olyan elköteleződést eredményezhet, aminek nagy szerepe van a lead generálás folyamatában.

5. Optimalizáld a „Rólunk oldalt”

A fogyasztóknak általában fontos az, hogy kik állnak a megvásárolni készült termék/szolgáltatás mögött, így egyáltalán nem mindegy, hogy van felépítve ez a felület. Kiváló platform call-to-action üzenetek elhelyezésére is.

Forrás: http://stockfresh.com

Forrás: http://stockfresh.com