Fantasy Sales Team 1. rész – BESZÉLGETÉS KUNA PÉTERREL, A MICROSOFT DYNAMICS CRM SPECIALISTÁJÁVAL

A B2B piacokon működő vállalatok körében elterjedt szokás az értékesítési csapatok motivációja különböző versenyek, megmérettetések segítségével. Egy korábbi bejegyzésben már írtunk arról, hogy a gamification hogyan tudja hatékonyabbá tenni az oktatást (itt olvasható!), de vajon hogyan lehet felhasználni az értékesítésösztönzés terén? Erre kiváló példa a Fantasy Sales Team (továbbiakban röviden FST) nevű platform, az ebben rejlő lehetőségekről Kuna Péterrel, a Microsoft Dynamics CRM specialistájával beszélgettünk.

Kuna Péter
WeLoveCRM: A tavalyi nyár során vásárolta meg a Microsoft a Fantasy Sales Team nevű gamification platformot. Mi volt ezzel a célja és beváltotta-e a hozzáfűzött reményeket a felvásárlás?

Kuna Péter: Úgy vélem, a Microsoft célja a platform felvásárlásával, illetve általánosságban a CRM-es infrastruktúra folyamatos fejlesztésével az, hogy minél több és kiterjedtebb funkcionalitást sikerüljön megvalósítani a rendszeren belül. Ne csak és kizárólag az ügyfélkapcsolat kezelése álljon a rendszer fókuszában, hanem más feladatok elvégzésére is alkalmas legyen. Ennek keretén belül már több különböző kiegészítőt fejlesztett / vásárolt a Microsoft, például projektmenedzsment, back portal, illetve a szóban forgó sales gamification megoldást.

WeLoveCRM: Mi a fő célja a Fantasy Sales Team-nek és hogyan lehet belevágni a használatba?

K.P.: A megoldás fő célja, hogy a CRM használatát megkönnyítse.  Új színt ad annak, hogy hogyan hasznosítják az értékesítők egyrészt az adminisztrációra használandó CRM rendszert, illetve hogy hogyan működnek együtt egymással. Fontos tehát, hogy a rendszer kizárólag a Microsoft Dynamics CRM-mel integráltan működik. Ez egyben egy nagyon jó lehetőség azoknak a cégeknek, akik eddig még nem alkalmaztak CRM felületet, mert féltek attól, hogy a kollégák csak adminisztratív tehernek fogják látni a rendszert.

WeLoveCRM: Hogyan működik a Fantasy Sales Team a gyakorlatban?

A FST-ben egy játékos, fiatalos felület segítségével különböző versenyeket lehet létrehozni. Az értékesítők a CRM-ben rögzített tevékenységeikkel pontokat szereznek a játékban. A pontokat csak  a tényleges üzleti értéket képviselő tevékenységekért lehet bezsebelni. Ez azt jelenti, hogy azok a kollégák, akik aktívan részt vesznek a megmérettetésben, valójában a cég értékesítési vagy ügyfélszolgálati folyamataiban is aktívak.
A rendszer nagy előnye, hogy a vállalatok rugalmasan meghatározhatják a díjakat és elismeréseket, ezzel erősítve a munkavállalók motiválhatóságát. A cég döntésétől függően például egy vacsora meghívás, vagy egy wellness hétvége is lehet a jutalom. Funkcióit tekintve a FST, ahogy a neve is mutatja, az értékesítés támogatására hivatott leginkább, és minden olyan szervezetben releváns, ahol már 5-10 kollégánál több sales-es van a csapatban.

Következő blog bejegyzésünkben további érdekességeket tudhatunk meg Kuna Pétertől a Fantasy Sales Team használatáról. Ha tetszett a cikkünk, iratkozz fel a hírlevelünkre (LINK!), hogy ne maradj le a folytatásról!

Kép1Kép3