Fantasy Sales Team 2. rész – BESZÉLGETÉS KUNA PÉTERREL, A MICROSOFT DYNAMICS CRM SPECIALISTÁJÁVAL

Hogyan lehet a jelenleg bevett módszereknél hatékonyabban ösztönözni egy értékesítési csapatot? Előző bejegyzésünkben Kuna Péterrel, a Microsoft Dynamics CRM specialistájával beszélgettünk a Fantasy Sales Team nevű gamification platformról (itt olvasható), melyet most folytatunk.

Kuna Péter
WeLoveCRM: Mi a gond a jelenlegi értékesítés ösztönző modellel, és miben különbözik ettől a Fantasy Sales Team megoldása?

K.P.: Gondoljunk bele, hogyan működik a sales-es kollégák motiválása! Az általános sales versenyeknél, az kap jutalmat, aki a legtöbb bevételt generálja a cégnek. Ezekben az esetekben azonban már gyakran előre eldől, hogy ki az a kolléga, akiknek a legkiterjedtebb kapcsolatrendszere van, és szinte már biztosan a zsebében érezheti a díjat. A Fantasy Sales Team segítségével lehetőség nyílik arra, hogy minden egyes kolléga elszántnak érezze magát, és ténylegesen a legjobb eredményre törekedjen. Az esélyegyenlőség érdekében – az egyéni versenyeken kívül – a vezetés összeállíthat úgy csapatokat, hogy azok várható teljesítménye nagyon közel legyen egymáshoz. Ennek köszönhetően mindenki elkötelezett lesz, a bizonytalanabb kollégák a többiek segítségével újra motivációt szerezhetnek.

WeLoveCRM: Hogyan érhető el bevétel növekedés általa?

K.P.: A FST segítségével a munkavállalók érzik, hogy mindenki teljesítménye hozzájárul a cég eredményeihez, így képesek kihozni magukból a maximumot. Amikor az értékesítők teljesítménye javul a cég bevétele is növekszik.

WeLoveCRM: Mennyire személyre szabható a Fantasy Sales Team rendszere?

K.P.: A pontrendszer, a csapatok, a játékmód teljes egészében testre szabható. Az értékesítési volumen mellett bármilyen más tevékenységért is pontot lehet adni, az egyetlen kritérium, hogy a CRM rendszerben rögzíthető legyen. Adott esetben például telefonhívások száma is lehet pontszámítási / pont szerzési alap. Kombinálhatjuk a különböző pontszerzési módszereket, illetve megszabhatjuk a határokat is (például ha bizonyos számú telefonhívást elérünk, abból már ne lehessen több pontot szerezni). Látható tehát, hogy egy komplex szabályrendszer alakítható ki az alapján, amit az üzleti döntéshozók, a managerek szeretnének elérni a kollégáiktól. A játékmódoknál  akár egyszerre több különböző verseny is futhat (egyéni vagy csapat). Lehetőség van arra is, hogy a játékban nem aktív kollégák is lássák az eredményeket, és mint szurkolók legyenek jelen, követni tudják a szervezet történéseit.
externalÖsszességében kijelenthetjük, hogy a FST hatékony eszköze lehet az értékesítési volumen növelésének, valamint lendületet adhat a szervezeten belüli motivációnak.
Kifejezetten ajánljuk azoknak a cégeknek is, akik eddig még nem használtak CRM-et.

benefitsbanner