Hogyan vezethet sikerre a marketing automatizálás? 2. rész

Az előző bejegyzés elméleti ismertetője után (lásd korábbi cikkünkben) itt az ideje, hogy a gyakorlatban is megnézzük az automatizált marketing folyamat működését és funkcionális lehetőségeit.

Elérhető eredmények

A Microsoft Dynamics Marketing használható, mint önálló marketing eszköz, és működtethető összekapcsolva a Microsoft Dynamics CRM-mel együtt is. (A Microsoft CRM rendelkezik belső marketing lehetőségekkel, de kevesebb funkcionalitással, és automatizált folyamatok nélkül.) A két rendszer használatával együtt egy egész vállalatra kiterjedő, kereskedelmi és marketing feladatokat támogató rendszerre tehetünk szert. Ezzel a kereskedelmi stratégiát támogató eszközzel a partnereinket folyamatosan közel tudjuk tartani magunkhoz. Mérni tudjuk a tevékenységünket és a kapcsolattartók aktivitását költség vagy akár a hatékonyság oldalról is. A megoldás a terv-tény összehasonlításokat is támogatja.

A folyamat lépései

Gyakorlati működését tekintve akár önálló használatát választjuk, akár CRM-mel összekötve üzemeltetjük, az automatizált folyamat az alábbi lépésekből áll:

  1. Célközönség kiválasztása

Ebben a lépésben meg kell határoznunk, hogy a marketing folyamatunk szempontjából kik a releváns partnereink és kapcsolattartóink.

Erre szolgálnak a statikus és dinamikus marketing listák, ahol a szűrőfeltételek beállításával a meglévő állomány igen pontosan specifikálható.

A dinamikus lista használatának előnye, hogy a megadott paraméterek felhasználásával, ha új partner kerül a rendszerbe, akkor automatikusan be tud kerülni a már futó kampányokba, így nem igényel kézi frissítést a meglévő marketinglista.

  1. Kiválasztott kapcsolattartók kampányba illesztése

Ahogy korábbi cikkünkben is olvashattátok, a kiválasztás utáni következő lépés az, hogy különböző eseményekkel (Actions) megkeressük a marketinglistán szereplő kapcsolattartókat: lehet ez e-mail, esemény (rendezvény), és landing page is, ahol az üdvözlő weblap segítségével a legújabb akcióinkról és tevékenységeinkről tájékoztathatjuk őket.

A marketing kampány folyamatától és céljától függően tudjuk az automatizált folyamatot elágazásokkal, időzítőkkel és döntési pontokkal is kiegészíteni, így az automatizmus egyszerre két irányba is folytatódhat.

A rendszer az előre elkészített és felparaméterezett tevékenységeket használja az automatizált folyamatban, így nekünk fontos feladatunk, hogy a mintákat jól definiálva hozzuk létre. Így a folyamatban már elegendő „csak” a lépéseket jó sorrendiségben összeállítani, az időkeretét meghatározni, majd az eredményesség nyomon követni és mérni.

  1. Visszamérés, kiértékelés

A rendszer automatikusan belső mérési és visszajelzési lehetőségeket ad a kezünkbe: meg tudjuk mondani, hogy hány címzettünk volt, ezek közül hányan nyitották meg a kiküldött levelet, esetleg kinél landolt a spam fiókban. Azt is visszamérhetjük, hogy hányan kattintottak a kiküldött linkre, és mennyien igazolták vissza az eseményen való részvételi szándékukat.

A landing page-k használatával új információkat is gyűjthetünk partnereinkről, jövőbeli igényeikről és érdeklődési területeikről, akár kérdőívek formájában is. Ezek válaszait CRM-ben és Marketingben is tudjuk tárolni, amelyekre hivatkozva a későbbi kampányokat még jobban tudjuk specifikálni.

marketing-automation-process-chart

Forrás: http://www.reachmarketing.com/marketing-automation/

A méréseket lehetőségünk van előre beállított dashboard-ok segítségével vizuálisan is nyomon követni, illetve használhatjuk a Power BI adta kimutatási lehetőségeket is. Ezek segítségével a következő és további kampányainkat még hatékonyabban tudjuk megszervezni.

Gyakorlati tapasztalatok

Az Microsoft Dynamics Marketing kiváló eszközként alkalmazható a vállalatunk online marketing tevékenységeinek ütemezésére és automatizálására, így használatával hatékonyabb kampánykezelés valósítható meg. Eredményei segítségével a további működésünkben a fő fókuszt a sikeresebb ügyfélkezelésre lehet helyezni, ezzel is növelve kapacitásaink és piaci lehetőségeink kihasználását.
mp_ua_r16_MDM-Overview