Adobe Marketing Cloud & Microsoft Dynamics

2016 őszén a Microsoft és az Adobe stratégiai együttműködést jelentett be. Ennek részeként az Adobe Marketing Cloud lesz az elsődleges marketing szolgáltatója a Dynamics 365 Enterprise software-nek, a Microsoft következő generációs, intelligens üzleti alkalmazásának. Mit várhatunk a közös munkától?

Nem tekinthető újdonságnak, hogy a Microsoft egyre nagyobb hangsúlyt fektet a Marketing területre. A mostani fejlemény jelentőségét azonban inkább az magyarázza, hogy míg a vállalat eddig főként egyedi megoldások kialakítására fókuszált, ezentúl egy sokkal átfogóbb, sokoldalúbb marketing megoldásokat biztosító szolgáltatáscsomagot alakít ki. Az Adobe-val történő együttműködés előrevetíti a Microsoft szándékát arra vonatkozóan, hogy komolyabb, az üzleti szféra által igényelt marketing képességeket integráljon a Dynamics szolgáltatásba.

A bejelentés kapcsán felmerül kérdésként, hogy hogyan fogja a Microsoft kihasználni az Azure nyújtotta lehetőségeket, vagy hogyan fogja hasznosítani az Adobe Marketinggel kapcsolatos tapasztalatokat annak érdekében, hogy a felhasználók személyre szabott megoldásokat kapjanak.

A konkrét válaszokat sajnos csak az idő adhatja meg annak függvényében, hogy a kereslet mennyire tudja majd ösztönözni az integrációhoz szükséges fejlesztéseket.

Néhány fókuszpontot azonban már most is tudunk.

A vásárló a főnök

A fő hangsúly a felhasználói élményre helyeződik. A koncepció lényege az, hogy a marketinges dolga a vásárlói igények feltérképezése és olyan személyre szabott megoldások nyújtása, amely biztosítja az egyes touchpoint-ok közötti zavartalan interakciót, kezeli a nem lineáris vásárlási utakat, vagy éppen előrejelzi a fogyasztói igényeket. A Dynamics 365 célja ezzel párhuzamosan pontosan ez: egyedi módon alkalmazni az intelligenciát a perszonalizáció érdekében, széleskörű üzleti alkalmazásokon keresztül.

A Microsoft és az Adobe együttműködésének már ismert, további előnyei

  • Az erős marketing érdekeltséggel rendelkező CRM felhasználók végre találnak alternatívát a SalesForce felhő alkalmazása helyett.
  • Valódi kapcsolatot teremt az egyes üzleti területek között
  • Big Data: ebben a megoldásban egy előzetesen felépített analitikai rendszer támogatja a hatékony és innovatív adatelemzés megvalósulását.
  • „Minőségi időtöltés”: a magas fokú integrációnak köszönhetően csökken a manualitás, így több idő jut olyan hasznos tevékenységekre, mint például az adatelemzés.

Létjogosultság

Napjainkra már nagyon sok vállalat rendelkezik hatékony digitális marketing és sales eszközökkel, ám sokaknál még hiányoznak a megfelelő adat modellek, architektúrák, vagy a digitális világban nélkülözhetetlen rugalmasság. A Microsoft felismerte, hogy a jövő sikereihez elengedhetetlen megszüntetni a korábbi hiányosságokat és az új megoldásokat keresni a marketing terület kérdéseire, igényeire. A folyamat elindult, kíváncsian várjuk a fejleményeket.

cusomer2

 

Forrás: http://www.zeejaydigital.com/what-does-adobe-marketing-cloud-mean-for-dynamics/