CRM a marketing automatizációban, avagy mitől lesz 360 fokos egy vásárlói elemzés?

Már tudjuk, hogy a marketing automatizáció több célt is kiszolgál (e-mail marketing, website marketing, mobil marketing, kommunikációs workflow rendszer, CRM), de továbbra is a beépített CRM marad a rendszer lelke és motorja.

Az eladók információ igénye

A perszonalizált üzenetek amellett, hogy nagyobb arányban érnek célba, árbevétel növekedést eredményeznek, így az eladók kézenfekvő igénye, hogy mindent tudni akarnak az ügyfelükről.

Az eladók igényeihez alkalmazkodva a professzionális marketing automatizációs rendszerek jellemzően nagyon fejlett CRM funkcionalitással bírnak.

Hogyan működik?

A gyakorlatban a CRM kontaktkártyákon tárolt információk folyamatosan töltődnek a rendszerbe, legyen szó a weboldalra látogatók viselkedéséről, vagy akár tranzakciós adatok gyűjtéséről. Az ügyfelek adatlapja többféle forrásból töltekezik, a kontaktkártya így egy helyen ad átfogó képet az adatbázisban szereplő ügyfélről. A kliensek adatai valós idejű adatgyűjtésen alapulnak, így éjjel-nappal folyamatosan bővülő, naprakész adatokkal szolgálnak.

A gyakorlat – SALESmanago

Az elérhető megoldások közül először a SALESmanago piacvezető rendszer CRM funkcionalitását vizsgáltuk meg.

Design

2

A kontaktkártyáról leolvasható információk

  • Viselkedési adatok–  Az azonosító modulok adatai, amelyek a vásárlók online viselkedésének nyomonkövetésére és azonosítására szolgálnak.
  • Tranzakciós adatok– A SALESmanago, CRM és ERP rendszerek integrációja teszi lehetővé ennek elérését
  • Marketing és értékesítési kampányok áttekintése– részletes információ a különböző kampányokról, és az egyes kontaktok bevonódási mértékéről
  • Kontakt kommunikációjának áttekintése– lista minden a kontaktnak eddig küldött emailről, SMS-ről, VMS-ről és telefonüzenetről.
  • Szegmentációs adatok– információk a szegmensekről, amelyekbe a kontaktokat online viselkedésük alapján a rendszer besorolta.
  • Külső forrásból származó információk– más, a SALESmanago-van integrált külső rendszerek és adatbázisok adatai
  • Az értékesítők vagy ügyfélszolgálat által felvitt adatok
  • Kontakt értékelés pontszáma –azon pontos összege, amelyeket a rendszer a kontaktoknak ad minden ügyfél-cég interakció után.

3

CRM funkciók a SALESmanago rendszerében

  • Lead továbbítás– az ügyfelek automatikus továbbküldése az értékesítési tölcsér állomásaira és a kontakt továbbítása a megfelelő értékesítőhöz
  • Kontakt szegmentáció– az ügyfelek automatizált csoportosítása annak alapján, hogy a tranzakciós és viselkedési adatokból milyen hasonló érdeklődésük vagy viselkedésük figyelhető meg.
  • Az egyes marketing kampányokhoz kapcsolódó kontakt-beáramlás kezelése– személyreszabott kampányok indítása, a marketing üzenetek automatikus hozzáalakítása a címzett bevonódásának mértékéhez.
  • A kontakt-áramlás menedzseléseaz értékesítési tölcsér különböző szakaszaiban – korlátlan számú értékesítési tölcsér létrehozásának lehetősége
  • Ügyfél-életciklus menedzselése– a marketing tevékenységek dinamikusan állíthatók az ügyfél idővel változó igényeihez
  • Kontaktok csoportosítása, taggelése, eseménynaptárba integrálása, feladatok és jegyzetek rögzítése
  • Cégkártyák létrehozása, és a céghez tartozó különböző kontaktok csoportosítása
  • Kontaktok importálása, exportálása, kontakt adatokkal együtt
  • Adatimportálás és exportálás API-val – automata szinkronizáció külső rendszerekkel

Elérhető eredmények

Az átgondoltan előkészített kontakt-kezelési folyamat az alábbi pozitív eredményeket fogja hozni:

  • információval kellően ellátott ügyfél
  • az ügyfelek igényének jobb megértése
  • magasabb bevétel

Statisztika

12 Amazing CRM Charts You Don’t Want To Miss